Dingęs oro bendrovės „Malaysian Air“ reiso MH370 laineris veikiausiai buvo nevaldomas, kai nukrito į Indijos vandenyną, o jo užsparniai nebuvo iškleisti, ruošiantis nusileidimui, sakoma trečiadienį paskelbtoje naujoje tyrimo ataskaitoje.
Australijos transporto saugumo biuro (ATSB) dokumente nurodoma, kad paskutiniai lėktuvo signalai, priimti palydovų, „atitinka (prielaidą), kad orlaivis (prieš pradingdamas) žemėjo dideliu ir didėjančiu greičiu“.
Tanzanijoje rastas dešiniojo sparno užsparnis atskleidė, kad „labiausiai tikėtina, jog jis buvo įtrauktoje padėtyje tuo metu, kai atsiskyrė nuo sparno“, o šis faktas rodo, kad lėktuvas nebuvo parengtas nusileidimo manevrui, kai rėžėsi į vandenyną.
ATSB pažymėjo, kad dabartinės nustatyta paieškų teritorija atitinka „visus nevaldomo žemėjimo scenarijus, (analizuotus) modeliuojant“.
„Šioje ataskaitoje esama svarbios naujos informacijos, kas, mūsų nuomone, įvyko MH370 skrydžio pabaigoje“, – Australijos susisiekimo ministras Darrenas Chesteris (Darenas Česteris) pareiškė Kanberoje prasidėjus trijų dienų ekspertų susitikimui, per kurį bus planuojami paskutinieji paieškų etapai.
„Malaysia Airlines“ laineris „Boeing 777“ dingo 2014 metų kovo 8 dieną pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Lėktuve buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai.
Nors prie Australijos vakarinių krantų buvo vykdomos didžiulės povandeninės paieškos, jokių šio lėktuvo pėdsakų ten nebuvo aptikta.
Visgi tyrėjai patvirtino, kad trys nuolaužos, rastos Indijos vandenyno vakarinėse pakrantėse, yra MH370 lainerio liekanos.
Per paieškas buvo išnaršyta daugiau kaip 110 tūkst. kv. km teritorija 120 tūkst. kv. km paieškų zonoje. Planuojama, kad ši operacija bus baigta ateinančių metų pradžioje.
Naujos ATSB ataskaitos, pagrįstos palydovų duomenimis, skrydžio pabaigos scenarijų kompiuteriniu modeliavimu, rastų lėktuvo nuolaužų tyrimais ir jo liekanų tikėtinų dreifo kelių modeliavimu, išvados patvirtina lainerio gamintojos „Boeing“ ir Australijos gynybos departamento atliktų nuodugnių tyrimų rezultatus.
Dabar susitikę ekspertai „vėl apžvelgs visus prieinamus duomenis ir analizės rezultatus, susijusius su iki šiol atliktomis paieškomis“, sakoma D.Chesterio pranešime.
Pagal jų išvadas „bus derinamos tolesnės paieškų pastangos ir rengiamos gairės ateities paieškų operacijoms“.
„Šiuo metu yra daugiau kaip 20 tyrėjų grupę sudominusių nuolaužų, aptiktų Afrikos, Madagaskaro ir Mauricijaus, Reunjono bei Rodrigeso salų pakrantėse“, – pridūrė ministras.
Tebevykdoma nuolaužų dreifo analizė taip pat rodo, kad paieškos vykdomos tinkamoje vietoje, pažymėjo ATSB. Biuras pridūrė, kad „mažai tikėtina, jog nuolaužos atplaukė iš vietos, esančios piečiau dabartinės paieškų zonos“.
„Nustatyta, kad šiauriausi regionai taip pat mažiau tikėtini“, – nurodė tyrėjai.
Dauguma šiuo lėktuvu skridusių keleivių buvo Australijos, Malaizijos ir Kinijos piliečiai, o šių šalių vyriausybės šiemet susitarė baigti paieškas, kai bus patikrinta visa dabartinė paieškų zona. Vis dėlto paieškos galėtų būti atnaujintos, jeigu būtų gauta „įtikinamos naujos informacijos“.
Sidnėjus, lapkričio 2 d. (AFP-BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.