Švedija, ties Sandvikeno miestu bandanti elektrifikuotą automagistralę, tapo viena pirmųjų pasaulyje, pradėjusių elektros tiekimą sunkiajam transportui viešuosiuose keliuose, rašo portalas nissan.lt, remdamasis Švedijos transporto administracijos pranešimu.
Vykdant šį bandomąjį projektą, greitkelio E16 dviejų kilometrų ilgio atkarpoje krovininiai elektromobiliai per specialių, virš stogo sumontuotą elektros priėmimo įrenginį prisijungia prie virš kelio esančios sistemos, kuri panaši į miestuose naudojamas troleibusams ar elektriniams traukiniams.
„Elektriniai keliai – dar vienas žingsnis link transporto, kuriam nereiks iškastinio kuro, ir yra be emisijų. Tai – būdas vystyti aplinką tausojantį transportą esamuose keliuose. Jie gali puikiai papildyti dabartinius automobilių kelių ir geležinkelių tinklus“, – sakė Švedijos transporto administracijos („Trafikverket“) vadovė Lena Erikson.
„Elektriniai keliai yra dar viena ateities transporto sistemos dėlionės dalis, ypač efektyvi užtikrinant, kad ilgainiui sunkusis transportas taptų nepriklausomas nuo iškastinių degalų. Šis projektas įrodo visų suinteresuotų šalių bendradarbiavimo svarbą“, – pareiškė Švedijos energetikos agentūros vadovas Erikas Brandsma.
Elektrifikuota automagistralė bus bandoma iki 2018-ųjų, siekiant įvertinti šios technologijos efektyvumą ir perspektyvas.
Projektą iš dalies finansuoja trys vyriausybinės agentūros – Švedijos transporto administracija, Švedijos energetikos agentūra ir šalies inovacijų agentūra „Vinnova“.
Švedijos vyriausybė, išsikėlusi energijos vartojimo efektyvumo didinimo tikslus, planuoja iki 2030-ųjų sukurti iškastinių kuro nenaudojančių transporto priemonių parką.
Stokholmas, rugsėjo 18 d. (BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.