Šią savaitę JAV, Los Andžele, pristatytas naujas elektrinis „Proterra“ autobusas. Per „Michelin“ poligone vykusius bandymus jis vieną kartą įkrautomis baterijomis nuvažiavo 600 mylių (965 km). Miesto sąlygomis autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti nuo 300 iki 560 kilometrų.
„Catalyst E2“ serijos „Proterra“ autobusai į JAV miestų gatves išvažiuos 2017-aisiais. Miestų gatvėmis be papildomo įkrovimo jie galės važinėti visą dieną.
Autobuse montuojamos rekordinės talpos 660 kW baterijos. Palyginimui: „Tesla Model S“ montuojamos 100 kW baterijos.
Autobuso svoris – dvylika tonų, ilgis – dvylika metrų. Tai – mažiau, nei kitų tokio pat dydžio autobusų. Kad autobusas būtų ekonomiškesnis, sumontuota rekuperacijos sistema, kuri kaupia stabdant gaunamą energiją ir grąžina ją į variklį.
JAV vežėjai pastaruoju metu masiškai renkasi elektrinius autobusus. Remiantis JAV viešojo transporto asociacijos duomenimis, maždaug pusė visų šalyje važinėjančių autobusų – hibridiniai ar elektriniai. „Proterra“ gamintojai pranešė apie šiais metais 220 proc. išaugusius elektrinių autobusų pardavimus ir tikisi ne mažesnio augimo ateityje.
Gamintojai taip pat teigia, kad „Proterra“ sutaupė maždaug 2 mln. litrų dyzelino ir 4,5 tūkst. tonų sumažino anglies dvideginio išmetimą į aplinką, rašo WIRED.
Tačiau leidinyje pabrėžiama, kad ne viskas šioje srityje vyksta sklandžiai. JAV tik 4 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmeta autobusai. Net visus JAV autobusus pakeitus elektriniais, anglies dvideginio išmetimas sumažėtų vos 2 proc.
Pasak ekologų, elektriniai autobusai – tai priminimas visuomenei apie būtinybę mažiau naudoti tradicines aplinką teršiančias degalų rūšis.