Jungtinės Tautos ketvirtadienį pradėjo kampaniją prieš smurtą internete ir pristatė specialų simbolį įrašams socialinėje žiniasklaidoje, turintį pabrėžti, kad korporacijų ženklai ir autoriaus teisių ginama intelektinė nuosavybė internete dažnai apsaugomi geriau nei žmonės.
Jungtinių Tautų gyventojų fondo (UNFPA) „kūno teisių“ kampanija siekiama paskleisti žinią, kad moteris, jaunuolius, etnines mažumas ir LGTB bendruomenę reikia ginti nuo smurto internete.
„Kiekvienas turi teisę gyventi be baimės ir smurto – internete ir gyvenime“, – sakė UFNPA vykdomoji direktorė Natalia Kanem.
„Laikas technologijų kompanijoms ir politikos formuotojams rimtai vertinti skaitmeninį smurtą“, – pabrėžė ji.
85 proc. pasaulio moterų yra patyrusios ar mačiusios skaitmeninį smurtą prieš moteris, rodo britų verslo leidinio „The Economist“ tyrimų padalinio „Economist Intelligence Unit“ (EIU) atlikta apklausa. 38 proc. moterų yra pačios patyrusios tokio pobūdžio smurtą.
UNFPA nurodo, kad smurtas internete apima persekiojimą, neapykantos kalbą, privačių asmens duomenų paskelbimą, atvaizdų ir vaizdo įrašų, taip pat ir suklastotų, naudojimą be sutikimo.
Fondas nurodo, kad naujasis simbolis – žiedu apvesta mažoji b raidė – reiškia reikalavimą „mūsų kūnų atvaizdus internete gerbti ir saugoti taip pat kaip autoriaus teisės saugo muziką, filmus ir net korporacijų ženklus“.
Redaktorius Raimondas Čiuplys
BNS nuotrauka
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.