Transporto trikdžiai, dėl kurių milijonai prancūzų kasdien patiria nepatogumų, ketvirtadienį tęsėsi jau dvidešimt antrą dieną iš eilės, taigi šių metų streikas savo trukme susilygino su 1995 metų streiku, kurio sėkmę tikisi pakartoti vyriausybės siūlomoms reformoms prieštaraujančios profsąjungos.

 

Paryžiuje ir regionuose ketvirtadienį vėl buvo smarkiai sutrikdytas traukinių ir metro transportas, nes geležinkelio darbuotojai neišėjo į darbą protestuodami dėl vyriausybės planų sujungti 42 esamas pensijų sistemas į vieną sistemą, kurioje būtų skaičiuojami taškai.

Tuo tarpu kai kurių sektorių darbuotojai, įskaitant geležinkelių darbuotojus, netektų galimybės išeiti į pensiją anksčiau.

Praėjusią savaitę tarp profsąjungų ir vyriausybės vykusiose derybose nepavyko rasti bendro pagrindo, o naujas masinis streikas šaukiamas sausio 9 dieną – dvi dienas po to, kai bus atnaujintos derybos.

Geležinkelių įmonė SNCF, kurioje streikuoja 42 proc. traukinių mašinistų, teigė, kad ketvirtadienį važiavo pusė greitųjų TGV traukinių, 20 proc. priemiestinių traukinių Paryžiaus regione, keturi iš 10 regioninių traukinių ir ketvirtadalis tarpmiestinių traukinių.

Paryžiuje kaip įprasta veikė tik dvi iš 16 metro linijų, kurios vienintelės yra automatinės, keturios linijos buvo uždarytos, o dešimt veikė gerokai mažesne apimtimi.

Pasak vyriausybės, norint sukurti teisingesnę sistemą, reikalinga pensijų reforma.

Tačiau darbuotojai prieštarauja nuostatai, pagal kurią gyventojai, norėdami gauti visą pensiją, turėtų dirbti iki 64 metų – dar dvejus metus po to, kai pasieks oficialų pensinį amžių.

Gruodžio 5 dieną prasidėjęs streikas brangiai atsieina mažmenininkams, viešbučiams ir restoranams per vieną svarbiausių metų laikotarpių.

Pramonės asociacijos pranešė, kad apyvarta krito nuo 30 iki 60 proc., palyginti su ankstesniais metais, o SNCF antradienį pranešė, kad iki šiol prarado 400 mln. eurų potencialaus uždarbio.

Savo ruožtu streikuotojai praranda atlyginimą už dienas, kuomet neišeina į darbą.

Pensijų reformos projektui vadovaujantis Laurentas Pietraszewski (Lorenas Pietraševskis) antradienį teigė, kad vyriausybė derybose „siekia kompromiso“. Visgi jis pabrėžė, kad nebus svarstoma atsisakyti specialaus išėjimo į pensiją režimo.

Maždaug 200–300 žmonių ketvirtadienį dalyvavo eitynėse Paryžiuje remdami streikuojančius geležinkelio darbuotojus.

Ilgiausias transporto streikas Prancūzijoje įvyko 1986-ųjų pabaigoje ir 1987-ųjų pradžioje ir truko 28 dienas bei taip pat apėmė kalėdinį laikotarpį.

   Paryžius, gruodžio 27 d. (AFP-BNS).

    Nuotrauka  giuliveriokeliones.lt

   Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

 

 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode