Norvegijos kruizinių kelionių bendrovė „Hurtigruten“ pirmadienį pranešė planuojanti savo laivuose naudoti biodegalus, pagamintus iš žuvies atliekų, siekdama tokiu būdu sumažinti taršą ir poveikį pasaulio klimato kaitai.
Numatoma, kad Norvegijos žuvies perdirbimo įmonių atliekos bus maišomos su kitomis organinėmis atliekomis ir naudojamos suskystintoms biodujoms gaminti. Šie degalai galėtų būti naudojami vietoje dabar laivuose deginamo mazuto, nurodė „Hurtigruten“, organizuojanti kruizines keliones į Arktį, Antarktidą ir kitas vietas.
„Kur kiti mato problemą, mes matome išteklius ir sprendinį“, – sakė bendrovės generalinis direktorius Danielis Skjeldamas (Danielis Šeldamas).
„Panaudojusi biodujas kaip kurą kruiziniams laivams „Hurtigruten“ bus pirmoji kruizinių kelionių bendrovė, turinti iškastinio kuro nenaudojančių laivų“, – pridūrė jis.
Pirmasis biodegalais varomas laivas gali būti parengtas jau ateinančių metų pabaigoje, sakė bendrovės atstovas Rune Thomas Ege (Runė Tomas Egė).
Įmonė siekia, kad iki 2021 metų šeši iš 17 jos laivų būtų pritaikyti naudoti biodujas, akumuliatorių energiją ir suskystintas gamtines dujas – švariausią iškastinį kurą.
Norvegija, jau dabar naudojanti biodujomis varomus autobusus, turi didelę žvejybos ir miško pramonę, produkuojančią didelį kiekį organinių atliekų.
Kruizinių kelionių bendrovės pastaruoju metu sulaukdavo aštrios kritikos dėl jų laivų daromo poveikio pasaulio klimatui ir oro kokybei.
Pasak Vokietijos aplinkosaugos grupės „Nabu“, didelis kruizinis laivas, varomas mazutu, per parą išmeta beveik tokį patį kiekį smulkių kietųjų dalelių kaip milijonas lengvųjų automobilių.
Pirmadienį vienas Prancūzijos teismas skyrė kruizinių laivų bendrovei „P&O“ ir jos kapitonui amerikiečiui 100 tūkst. eurų baudą už sąmoningą per daug sieringo kuro naudojimą. Tokia nutartis yra pirmoji Prancūzijoje.
Norvegija siekia, kad iki 2026 metų jos kruiziniai laivai ir keltai, plaukiojantys fiordais, įtrauktais į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, pasiektų „nulinį“ taršos lygį.
„Hurtigruten“, siekianti iki 2050 metų užsitikrinti neutralų anglies balansą, užsakė pastatyti tris hibridinius laivus, varomus akumuliatorių energija ir dyzeliniais varikliais. Bendrovė teigia, kad jie bus „pirmieji kruiziniai laivai pasaulyje, galėsiantys tam tikrą laiką veikti neišmesdami nė kiek teršalų“.
Bendrovės atstovas sakė, kad „vos prieš kelerius metus tai buvo laikoma beveik neįmanoma“.
Pirmasis iš šių laivų turėtų būti parengtas plaukioti ateinančių metų gegužę.
Oslas, lapkričio 26 d. (AFP-BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.