Neegzistuojantis restoranas, neva įsikūręs sodo pašiūrėje, kelionių ir restoranų tinklalapyje „TripAdvisor“ trumpam buvo tapęs populiariausia Londono vieta pavalgyti.
„The Shed at Dulwich“, esą veikiantis viename Pietų Londono galiniame sode, kviestiniams svečiams siūlė konceptualius patiekalus, pavadintus nuotaikų pavadinimais, pavyzdžiui, „Geismas: triušio inkstai ant skrebučio“, „Įsijaučiantis: veganiški moliuskai skaidriame sultinyje“ ir „Kontempliacija: dekonstruotas Aberdyno troškinys“.
Prie valgiaraščio buvo pridėtos apetitą keliančios patiekalų nuotraukos, bet iš tikrųjų jose buvo pavaizduotos baliklio tabletės, skutimosi putos, blizgantys dažai ir net keptas kiaušinis, atremtas į žmogaus koją.
„Vieną dieną, sėdėdamas pašiūrėje, kurioje gyvenu, patyriau apreiškimą: tvyrant dabartinei dezinformacijos atmosferai... galbūt įmanomas netikras restoranas?“ – sakė Oobahas Butleris (Ubahas Batleris), kuris anksčiau yra krėtęs pokštus naujienų ir pramogų svetainei vice.com.
„Tą akimirką tai tapo mano misija. Su netikrais atsiliepimais, mistika ir nesąmonėmis pasiryžau tai padaryti: paversti savo pašiūrę populiariausiu Londono restoranu (svetainėje) „TripAdvisor“, – rašė jis.
Iš pradžių „The Shed at Dulwich“ sąraše išdygo kaip blogiausias Londono restoranas, bet dėl netikrų atsiliepimų, kurie, siekiant apgauti „TripAdvisor“, buvo siunčiami iš skirtingų kompiuterių, jis kilo į viršų.
Viename atsiliepime, pavadintame „Neprilygstamas malonumas“, buvo rašoma: „Daug restoranų šiais laikais apsirinka per daug stengdamiesi kurti nuotaiką. Čia užsisakai nuotaiką, ir nuotaika visuomet tinkama.“
Kitas vertintojas rašė: „Saulei leidžiantis mums buvo pasiūlyta apklotų. Mandagiai atsisakėme (ant vieno buvo dėmė), bet tai – maloni smulkmena, prisidedanti prie lauko atmosferos!“
Restoraną greit užplūdo užsakymai, pasiūlymai dėl ryšių su visuomene ir žiniasklaidos užklausimai, o jo reitingai šovė į viršų, ir praėjus vos pusmečiui po įtraukimo į „TripAdvisor“ Londono maitinimo įstaigų sąrašą, restoranas atsidūrė pirmoje jo vietoje.
Nusileisdamas paklausai, restoranas galiausiai atvėrė duris ir pasiūlė pietautojams patiekalų iš nebrangaus prekybos centro „Iceland“.
„TripAdvisor“ ketvirtadienį atsikirto šio pramano autoriams ir savo pareiškime nurodė: „Paprastai vieninteliai žmonės, kuriantys netikrus restoranų sąrašus, yra žurnalistai, nevykusiai mėginantys mus išbandyti. Daugumai sukčių rūpi tik bandymai manipuliuoti tikrų įstaigų reitingais, tad mūsų turinio specialistai, natūralu, didžiausią dėmesį skiria tokių dalykų demaskavimui.“
„Kadangi realiame pasaulyje nėra stimulo kurti netikrą restoraną, tokių problemų savo nuolatinėje bendruomenėje nepatiriame. Todėl šis „testas“ nėra realaus pasaulio pavyzdys“, – priduriama pareiškime.
Londonas, gruodžio 7 d. (AFP-BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.