Paryžiuje pirmadienį prasidėjus mados savaitei žiūrovų akį traukia ne tik ant podiumo demonstruojami apdarai, bet ir juos dėvinčios manekenės.
Šį mėnesį du pagrindiniai prancūzų mados gigantai, holdingo kompanijos LVMH ir „Kering“, pranešė daugiau nebesinaudosiantys itin liesų ir itin jaunų modelių paslaugomis.
Šios dvi kompanijos, kurioms priklauso dešimtys garsiausių prekės ženklų nuo „Christian Dior“, „Louis Vuitton“ iki „Saint Laurent“ ir „Balenciaga“, pažadėjo, kad nuo šiol samdys tik 16 metų ir vyresnius modelius.
Merginų rūbų dydis pagal prancūzišką sistemą turėtų būti ne mažesnis nei 34.
Be to gegužę Prancūzijoje priimtas įstatymas reikalauja, kad modeliai pateiktų gydytojo pažymą, liudijančią jų gerą sveikatą ir sveiką kūno masės indeksą. Taip bandoma spręsti mados industrijos propaguojamo liesumo ir nepasiekiamų grožio idealų problemą.
Nors LVMH ir „Kering“ pažadą nesamdyti itin liesų ir itin jaunų modelių davė prieš Londono, Niujorko ir Milano mados savaites, Paryžiaus mados šventė turėtų geriausiai parodyti, ar tokių pačių nuostatų laikosi ir konglomeratams nepriklausantys prekės ženklai.
„Paryžiuje šiuo metu vyksta daugiausia šou ... ir aš jau buvau pradėjęs jaustis kaip Laukiniuose vakaruose“, – sakė amerikiečių modelių atrankos vadovas Jamesas Scully (Džeimsas Skalis) naujienų agentūrai AFP.
J.Scully prisiminė, kaip praėjusių metų vasarį buvo elgiamasi su modeliais per Paryžiaus mados savaitę, kai dauguma jų turėjo valandų valandas laukti laiptinėje, atėjusios į „Balenciaga“ modelių atranką. Daugelis susirinkusių buvo labai jaunos mergaitės.
Jis sakė, kad jį džiugina dizaineriai, kurie nedirba nė viename iš minėtų mados gigantų, tačiau vis tiek atrodo supratę jų pasiųstą žinią.
„Aš tikrai žinau, kad ji pasiekė keletą žmonių, dizainerių, kurie bando įgyvendinti (tas nuostatas)“, – kalbėjo J.Scully.
Ypač didelio dėmesio antradienį mados savaitėje turėtų sulaukti „Saint Laurent“ pavasario-vasaros kolekcija. Pavasarį šis prekės ženklas sukėlė pasipiktinimą Paryžiuje dėl per daug liesų modelių ir „pornoelegantiškų“ tendencijų jo reklaminiuose plakatuose.
LVMH yra prabangos prekių milžinė, kuriai priklauso tokie klasika tapę prancūzų ženklai kaip „Louis Vuitton“, „Christian Dior“ ir „Givenchy“, taip pat – tokie Europos ženklai kaip „Fendi“ ir „Marc Jacobs“.
Grupei „Kering“, be kitų, priklauso „Gucci“, „Bottega Veneta“, „Alexander McQueen“ ir „Saint Laurent“.
Šią savaitę Paryžiuje taip pat bus atidarytas pirmas iš dviejų šio prekės ženklo įkūrėjui Yvesui Saint Laurentui skirtų muziejų.
Paryžius, rugsėjo 25 d. (AFP-BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.